شیر برقی بک فیلتر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

شیر برقی بک فیلتر چیست و چه کاربردی دارد؟

بک فیلتر یک دستگاه مکانیکی است که در مواردی که نیاز به تمیز کردن هوا است، کاربرد دارد. در صنایع مختلف، تولید محصولات با ایجاد گردوغبار همراه است که باعث آلودگی هوا و خطرات شیمیایی می‌شود. برای جلوگیری از این شرایط ناخواسته، هوا باید تمیز یا به اصطلاح غبارگیری شود.

این امر با استفاده از کیسه‌های فیلتر انجام می‌شود. فیلتر کیسه‌ای یک دستگاه جمع‌آوری گردوغبار است که با استفاده از کیسه فیلتر بافته‌شده یا غیر‌بافته ساخته شده و غبار موجود در هوا را فیلتر و جمع می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتر این نوع فیلتر را بررسی کنیم.

بک فیلتر چیست؟

بک فیلتر یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های غبارگیر صنعتی است که در صنایع مختلف مانند کارخانه‌های سیمان، ذوب‌آهن، کوره‌های ذوب فلزات، ریخته‌گری، صنایع غذایی و دارویی و… کاربرد دارد. این سیستم فیلتراسیون قابلیت سازگاری و عملکرد مناسب در هر نوع صنعتی را داراست و به دلیل کارایی بالایی که دارد، بسیار قابل اعتماد است. بگ فیلتر با نام‌های دیگری مانند غبارگیر کیسه‌ای یا غبارگیر خشک نیز شناخته می‌شود.

سیستم بک فیلتر در محیط‌های صنعتی و در سیستم‌های تهویه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم شامل یک محفظه است که دارای فیلترهای کیسه‌ای درون آن است. عملکرد این فیلتر به این صورت است که با استفاده از یک فن سانتریفیوژ، هوای آلوده وارد محفظه بک فیلتر می‌شود. در داخل محفظه، هوا باید از سطح فیلترهای کیسه‌ای عبور کند تا گردوغبار بر روی آن‌ها جمع شود و هوای تمیز از خروجی محفظه خارج شود.

فیلترهای کیسه‌ای بک فیلتر قابل تمیز کردن هستند. روش‌های مختلفی برای پاکسازی این فیلترها وجود دارد، از جمله تکان دادن، جریان معکوس، هوای فشرده یا پالس جت.

شیر برقی بک فیلتر یا پالس جت

 

بک فیلتر یا پالس جت یکی از پیشرفته‌ترین انواع bag filter ها است. در این سیستم، با استفاده از پالس‌های هوای فشرده، گردوغبار از روی فیلترها جدا می‌شود. پالس‌های هوا با فشار بالا و به صورت پالسی به داخل فیلترها ارسال می‌شوند. این جریان هوا باعث تکان دادن و ریزش گردوغبار از روی فیلترها می‌شود. سپس گردوغبار جمع‌آوری‌شده در قسمت پایین bag filter قرار می‌گیرد. bag filter پالس جت به دلیل قابلیت پاکسازی سریع، کارایی بالا و قابلیت استفاده در صنایع با غلظت متغیر گردوغبار، بسیار محبوب است.

شیرهای‌ برقی بک فیلتر در سیستم های جمع آوری گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر کاربرد هایی که می توان برای آن نام برد استفاده در فراوری محصولات بتنی و یا فرآوری مواد غذایی و یا ریخته گری ، غبارگیری محصولات کشاورزی میباشد.

شیر های‌ برقی بک فیلتر در ابعاد و سایز های مختلف همچون سایزهای سه چهارم اینچ ، یک اینچ و یک و یک دوم اینچ و سه اینچ در استاندارد های روز دنیا دیده می شوند.

در حقیقت ترکیب جریان بالا، عمر طولانی و باز و بسته شدن بسیار سریع برای عملیات تولیدی بسیار قابل اعتماد و اقتصادی می باشد.

مشخصه های دیگر این شیر برقی عبارت اند از : قابلیت نصب سریع و آسان چرا که دارای اتصالات فشرده سازی یک پارچه ای می باشد.

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش