اکچویتر بادی چیست و چگونه عمل می کند ؟

اکچویتر پنوماتیکی ترک یا همان اکچویتر بادی ترک، انرژی هوای فشرده کمپرسور هوا را به حرکت دورانی(rotary) و یا خطی(liner) تبدیل می کند ، بدین ترتیب با قرار دادن این نوع اکچویترهای پنوماتیک (بادی) بر روی ولوهایی که به صورت دستی عمل می کنند و با داشتن منبع تولید هوای فشرده (کمپرسور باد) می توان این شیرها را توسط انرژی باد کنترل کرد.


 

همچنین میتوان با قرار دادن شیر برقی نامور بر روی اکچویتر پنوماتیک (بادی)، این اکچویترها و در نهایت ولوها را به صورت فرمان برقی از اتاق کنترل و یا کنار ولو کنترل کرد. در صورت داشتن منبع تولید هوای فشرده (کمپرسور باد) انتخاب اکچویترهای پنوماتیک (بادی) نسبت به اکچویترهای برقی به دلیل هزینه پائینتر مقرون به صرفه تر خواهند بود.


 

این اکچویترها میتوانند به دو صورت فنر برگشت (singel acting) دار و بدون فنر برگشت(Double Acting) باشند .


 

طرز کار (نحوه ی عملکرد) اکچویترهای پنوماتیک (بادی) :


 

این مدل اکچویترها بر اساس گشتاور تولیدی تقسیم بندی می شوند. برای انتخاب اکچویتر باید سایز ولو و همچنین فشار سیال درون خط مد نظر یاشند. در صورت نصب شیر برقی نامور این عملگرها برقی میشوند و در صورت نصب پوزیشنر نیز بر روی آنها با استفاده از سیگنال انالوگ میتوان شیر را به صورت درصدی کنترل کرد.به این شیرها،شیر بادی نیز اطلاق میشود.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش